Rasy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Rasy

Pisanie by Drake Rousseau on Wto Cze 30, 2015 5:23 pm

Nefilim
Wygląd: Nie wyróżniają się praktycznie niczym na tle Przyziemnych. Ich ciała pokryte są często bliznami po walkach i Znakach, ponadto wyćwiczone po licznych treningach. Wydają się także piękniejsi, niż zwykli śmiertelnicy, ze względu na anielskie pochodzenie.
Charakterystyka: Zwani Nocnymi Łowcami wojownicy, którzy zostali stworzeni przez Anioła Razjela, by utrzymywali porządek w Świecie Cieni. Są dumni, uparci i wojowniczy. Mieszkają i szkolą się w Instytutach, budynkach niewidocznych dla zwykłych ludzi. Motto Nocnych Łowców brzmi "descensus facilis Averno est", co znaczy "łatwe jest zejście do Piekła".  Chronią przede wszystkim Przyziemnych przed demonami i Podziemnymi. 
Zdolności:
- Każdy Nocny Łowca jest wyszkolony w walce.
- Nefilim są często wielojęzyczni i wszechstronnie utalentowani.
- Jako jedyna rasa mogą nosić Znaki. Na jedną rozgrywkę przysługują cztery Znaki, przy czym każdy ma konkretne ograniczenia, których należy przestrzegać.
Słabości: Właściwie jedyną słabością Nefilim jest woda z Jeziora Lyn – wypicie jej wywołuje u nich choroby, czasem nawet śmierć. Kolejną jest Miecz Anioła, który bezwzględnie zmusza Nocnych Łowców do mówienia prawdy. Gdy próbują się opierać, atakuje ich niesamowity ból.
Przemiana: Nocnym Łowcą może stać się jedynie Przyziemny, który zasłużył się czymś dla tej rasy lub chce poślubić Nefilim. Przemiana jest niezwykle bolesna i mało który Przyziemny może ją przeżyć.
Nefilim może stać się Przyziemnym, gdy zdecyduje, że chce wystąpić z szeregu Łowców, lub ma to być karą dla niego za złamanie Prawa. Zdejmowanie Znaków na stałe jest równie bolesne, co nakładanie ich Przyziemnemu.
Ponadto, Łowca może stać się wilkołakiem lub wampirem na zasadach standardowych dla tych ras. 
Władza: Najwyższą funkcję w hierarchii Nocnych Łowców pełni Konsul, który zarazem jest głową ich państwa - Idrisu. Aktualnym Konsulem jest Jia Penhallow. Ponadto, w niemalże każdym mieście można natknąć się na Instytut, którego głową jest jego opiekun.
Krzyżowanie się: Jest możliwe.
Długość życia: 15-20 lat dłuższe, niż przeciętny Przyziemny. Oczywiście, jeśli wcześniej nie zginą w żadnej bitwie.
 
Wampir
Wygląd: Charakteryzuje je przede wszystkim blada skóra, na której powinna być widoczna blizna po ugryzieniu. Ich kły wysuwają się jedynie, gdy są głodne, lub czują się zagrożone. Nie mają odbić lustrzanych, zaś na zdjęciach ich nie widać. Ich oczy zwykle mają bardziej wyrazistą i mocną barwę, niż oczy Przyziemnych.
Charakterystyka: Dumne, narcystyczne, ale często też dość smutne stworzenia drapieżne. Żywią się krwią ludzi i zwierząt. Zazwyczaj są przekonane, że nie da się ich zabić, ze względu na to, że już nie żyją. Są to przede wszystkim doskonali łowcy i tropiciele, niemniej jednak są to stworzenia przeklęte. Mawia się, że powstały w wyniku zarażenia Przyziemnego demoniczną chorobą, zaś wilkołaki podobno wynikły z przejścia choroby demona wrogiemu "ojcu" wampirów i dlatego teraz te rasy są ze sobą skłócone. Niewielki procent wampirów to tak zwani Chodzący za Dnia, czyli wampiry, które spożyły krew Nefilim ze zwiększoną ilością krwi anielskiej. Tworzenie Chodzących za Dnia jest póki co zakazane, co więcej cecha ta jest uznawana jako moc wampira, wliczana oczywiście do puli mocy. Apel do rozważających rasę Nocnych Łowców - tworzenie postaci z dodatkową krwią anioła jest kategorycznie zakazane. 
Zdolności:
- Niezwykła szybkość i siła. (Jeden post użytkowania i trzy przerwy)
- Wyostrzone zmysły.
- Możliwość wyboru jednej mocy – nie może być ona związana z ogniem i światłem.
Słabości: Światło słoneczne jest dla nich zgubne, dlatego też muszą go unikać; to samo tyczy się ognia. W obu przypadkach wampir może spłonąć, jeśli zbyt długo będzie podatny na wpływ obu czynników. Ponadto wampir nie może odwiedzić żadnej świątyni ani wymówić imienia Boga; ich skórę pali woda święcona. Nie mogą też przyjmować ludzkich posiłków, o ile nie wyćwiczyły swoich żołądków; nawet, jeśli tak się stało, większość z nich nie czuje ich smaku. Ponadto, znacznie lepiej przyjmują napoje, niż pokarm stały. 
Przemiana: Wampir może zmienić swoją rasę na Przyziemnego jedynie, gdy padnie taka decyzja ze strony Anioła lub Wielkiego Demona, jednak uznawane jest to za legendę. 
Wampirem może zaś zostać jedynie Nocny Łowca lub Przyziemny. Pełna Przemiana dokona się tylko, gdy osoba ugryziona przez wampira spróbuje jego krwi i zostanie pochowana. Następnie musi wydostać się z grobu i w ciągu dwudziestu czterech godzin od ponownych narodzin musi spożyć krew. Nowo przemienione wampiry są znacznie bardziej nerwowe i spragnione krwi. Potrzebują niemałej samokontroli, by nad sobą zapanować. Aby uniknąć Przemiany taka osoba musi przed śmiercią pić wodę święconą.
Żywienie: Wampiry żywią się głównie krwią Przyziemnych, Nefilim i zwierząt. Spożycie krwi osoby pod wpływem używek sprawia, że wampir odczuwa skutki zażycia danej substancji.
Krew wilkołaka jest dla wampirów zupełnie nieprzyswajalna i obrzydza je.
Krew demonów, faerie, fey i czarowników jest dla nich niesamowicie gorzka i powoduje u nich choroby. Wiele wampirów porównuje te smaki do trucizny. Wampiry unikają jej jak tylko mogą. 
Władza: Ogólnego władcy wampirów nie ma, jednak w każdym klanie jest przywódca; jeden klan zwykle przypada na jedno większe miasto. 
Krzyżowanie się:  Rasa zupełnie bezpłodna.
Długość życia: Rasa nieśmiertelna. Przestają się starzeć w chwili, gdy się przemieniają.
 
Wilkołaki
Wygląd: Nie wyróżniają się niczym szczególnym, nie licząc wilczej postaci. Przemieniony wilkołak jest znacznie większy, niż zwykły wilk. Potencjalni przedstawiciele tej rasy proszeni są także o opisanie wilczej formy.
Charakterystyka: Legenda głosi, że wilkołaki wywodzą się od człowieka zarażonego demoniczną chorobą. Wampiry pochodzą podobno od Przyziemnego, który zaraził się inną chorobą od najgorszego wroga owego demona. Tłumaczy to, dlaczego rasy te są swoimi najzacieklejszymi wrogami. Wilkołaki są istotami zmiennokształtnymi, jednak należy pamiętać, że są to ludzie przeklęci. Dotknięci demoniczną chorobą potrafią przemieniać się w wilki całkowicie lub po części. Są to istoty nerwowe, jednak bardzo wierne, oddane i starają się być łagodne w stosunku do przedstawicieli innych ras, zwłaszcza Przyziemnych. Nie muszą zabijać, by żyć, a ludzkie jedzenie nie szkodzi im. Łączą się zwykle w stada, a z inicjatywy Woolseya Scotta powstała Wilcza Straż, czyli grupa przeszkolonych odpowiednio wilkołaków, której zadaniem było opiekowanie się świeżo przemienionymi wilkołakami lub wampirami.
Zdolności:
- Wyostrzone zmysły.
- Przemiana w wilka. (Sama zmiana postaci trwa jeden post, w wilczej formie wilkołak może być później przez trzy. Powrót do ludzkiej postaci trwa jeden post, cały proces łącznie trwa 5 postów. Proces można powtórzyć po pięciu postach. Możliwa jest również przemiana częściowa, taka, jak u wilkołaków w ich "klasycznej" odsłonie; objęta jest takimi samymi ograniczeniami, co pełna.)
- Możliwość wybrania jednej, dowolnej mocy.
Słabości:  Srebro sprawia, że skóra wilkołaka dosłownie się topi. Dlatego też często jako broń przeciwko nim są wykorzystywane srebrne pociski. Ponadto są podatne na wpływ Księżyca, wielu przedstawicieli tej rasy w czasie pełni przemienia się w wilki i nie może powrócić do ludzkiej postaci aż do czasu, gdy pełnia się skończy.
Przemiana: Wilkołak nie może zmienić swojej rasy, o ile nie zaingeruje w to Anioł albo Wielki Demon.
Największe prawdopodobieństwo przemiany w wilkołaka jest oczywiście w czasie pełni Księżyca. Jest wtedy stuprocentowe, w pozostałe dni miesiąca także może dojść do Przemiany, jednak nie ma takiego przymusu. Wilkołakiem może stać się Nefilim lub Przyziemny. Podobnie jak wampiry, młode wilkołaki są znacznie bardziej nerwowe, niż przed Przemianą.
Władza:  Nie ma ogólnego władcy wilkołaków – każda wataha ma swojego przywódcę, a jedna wataha przypada zwykle na jedno większe miasto.
Krzyżowanie się:  Niemożliwe między rasami. Między wilkołakami tak.
Długość życia: 10-15 lat dłuższe, niż Przyziemnych. Starzeją się także wolniej, niż oni.
 
Czarownicy
Wygląd:  Rasa ta wyróżnia się w kwestii wyglądu tym, że każdy jej przedstawiciel ma jakiś demoniczny pierwiastek po swoim piekielnym rodzicu. Najczęściej jest to inny kolor skóry, oczu, czasem rogi, ogon. Czarownicy zwykle ukrywają te elementy swoją magią.
Charakterystyka: Nieśmiertelne dzieci demonów i śmiertelników, obdarzeni są umiejętnościami magicznymi. Niektórzy z nich pomagają Nefilim, zaś inni opowiadają się raczej po stronie swych demonicznych rodziców. Najczęściej rzucają zaklęcia niewerbalnie albo przy użyciu języka Chthońskiego (ang. Chthonian), którym posługują się tylko oni. Są to indywidualiści, którzy praktycznie jako jedyna rasa nie tworzą większych społeczności. Niemniej jednak, wszyscy czarownicy zwykle mają ze sobą jakiś sposób na kontaktowanie się i dobrze się znają.
Zdolności:
- Główną i jedyną zdolnością czarowników jest magia. Przez to każdy z nich może wybrać sobie trzy dowolne moce magiczne.
Słabości: ---
Przemiana: Czarownik może stać się Przyziemnym, jeśli zostanie pozbawiony nieśmiertelności i mocy. Jeśli zaś pozbawiony zostanie jedynie mocy, staje się Ifrytem. Do żadnej z przemian dojść nie może bez ingerencji bezpośredniej Wielkiego Demona.
Władza: Nie istnieje u czarowników, jednak reprezentantem tej rasy w każdym mieście jest wysoki czarownik. W Los Angeles jest to Malcolm Fade.
Krzyżowanie się: Rasa bezpłodna.
Długość życia: Istoty nieśmiertelne. Mogą wybrać dowolny moment swojego życia, by przestać się starzeć. Wybór jest nieodwracalny.
 
Ifryt
Wygląd:  Jak w przypadku czarownika, ifryt wyróżnia się jakimś demonicznym pierwiastkiem.
Charakterystyka: Są to czarownicy pozbawieni mocy, jednak wciąż nieśmiertelni.
Zdolności: ---
Słabości: ---
Przemiana: Ifrytem może stać się jedynie czarownik. Niektórzy przedstawiciele tej rasy urodzili się bez mocy.
Władza: ---
Krzyżowanie się:  Rasa bezpłodna.
Długość życia: Rasa nieśmiertelna. Podobnie jak czarownicy mogą sobie wybrać dowolny moment życia, w którym przestają się starzeć.
 
Faerie
Wygląd:  Są to istoty o niezaprzeczalnym, kuszącym pięknie. Mieszkańcy Jasnego Dworu mają zwykle jasną skórę w odcieniach takich, jak błękit, zieleń, fiolet, czasem perłowy. Rysy ich twarzy są delikatne i piękne. Często mają wplecione we włosy kwiaty. Mogą używać zaklęć chroniących, by kryć swą nieludzką urodę.
Charakterystyka: Mawia się, że te istoty są dziećmi demonów i aniołów, jednak jest to prawdziwe jedynie w przypadku pierwszych faerie. Dzisiejsi przedstawiciele tej rasy wciąż mają w sobie krew demoniczną i anielską, jednak nie są ich bezpośrednim potomstwem. Są bowiem piękne niby wyobrażenia aniołów, zaś ich charaktery i zamiary zwykle są brzydkie. Wabią do swego królestwa ludzi i Podziemnych, by owijać ich sobie wokół palców i nakłaniać ich, by tańczyli aż do śmierci. Mogą skłaniać gości do kosztowania swych zaczarowanych potraw i napojów, które sprawiają, że bez pozwolenia Królowej Jasnego Dworu przybysze nie mogą opuścić królestwa Faerie. Efektem ubocznym spożywania tego, co dostanie się od nich jest utrata świadomości. Należy więc uważać, by czasem nie odzyskać zdrowego rozumu w trakcie paradowania w nowych szatach króla po Griffith Park.
Zdolności:
- Każdy Faerie może wybrać trzy dowolne moce.
Słabości: Żelazo pali ich skórę.
Przemiana: Tylko w przypadku, gdy zaingeruje wielki demon faerie może zmienić rasę.
Władza: Faerie podlegają Królowej Jasnego Dworu.
Krzyżowanie się: Możliwe.
Długość życia: Średnio jest to około trzystu lat, przy czym dla nich czas płynie znacznie wolniej.
 
Fey
Wygląd: Swoim wyglądem niewiele różnią się od Faerie, jednak charakteryzuje je bardziej mroczna i groźna uroda.
Charakterystyka: Jeśli Jasny Dwór uważany jest za ten grzeczniejszy, Ciemny analogicznie jest tym gorszym. Mawia się, że reprezentują jesień i zimę, podczas, gdy Faerie wiosnę i lato. Nie przepadają za światłem i można powiedzieć, że go unikają – mawia się, że zło większą władzę ma pod osłoną mroku. Są to istoty mroczne i złe, które mogą kłamać bez większych problemów.
Zdolności:
- Możliwość wybrania trzech dowolnych mocy.
Słabości: Tak jak w przypadku Faerie, jest to żelazo.
Przemiana: Niemożliwa.
Władza: Król Ciemnego Dworu. Jest to postać tajemnicza i mroczna.
Krzyżowanie się: Możliwe.
Długość życia: Podobnie jak u Faerie, jest to około trzystu lat.
 
Przyziemni
Wygląd: Zwykli ludzie.
Charakterystyka: Zwykli, najzwyklejsi ludzie. Nie widzą Nefilim, Demonów, Czarowników i Faerie, jeśli ci tego nie chcą. Jeśli zostaną na nich nałożone Znaki, mogą przemienić się w Wyklętych. Mogą stać się sługusami wampirów lub przemienić się w jedną z przeklętych ras.
Zdolności:  ---
Słabości: ---
Przemiana: Przyziemnym może stać się przedstawiciel każdej rasy, jeśli zaingeruje w to anioł lub demon. Nocny Łowca pozbawiony Znaków zostaje Przyziemnym.
Przyziemny może zmienić się w wilkołaka (ugryzienie), wampira (ugryzienie i późniejsze skosztowanie jego krwi, następnie śmierć i zmartwychwstanie) albo Nocnego Łowcę (za szczególne zasługi Przyziemnemu mogą zostać nałożone odpowiednie Znaki, które sprawiają, że staje się on Nefilim)
Krzyżowanie się: Możliwe.

Hybrydy
Zgodnie z informacjami na temat krzyżowania się między rasami, niektóre postacie mogą być hybrydami. Na takie postacie nie ma osobnej grupy, zaś przydzielane zostaję według klucza, który zostanie przedstawiony poniżej. 

  • Nefilim i Faerie/Fey - Postać dziedziczy możliwość noszenia Znaków (Przydzielona zostaje do grupy Łowców) lub może wybrać dwie moce zamiast trzech, jak Faerie/Fey czystej krwi (przydzielana do Faerie/Fey). 
  • Nefilim i Przyziemny - Postać ma możliwość noszenia Znaków bez względu na to, jaką rasę wybierze. Jeśli zdecyduje się być Przyziemnym, po prostu nie uwzględnia się treningu na Łowcę. Hybryda Przyziemnego i Nefilim posiada Wzrok, czyli widzi Podziemnych. Jeśli zdecyduje się być Łowcą, jest po treningu na Łowcę. 
  • Przyziemny i Faerie/Fey - Postać wybierająca los Przyziemnego nie ma mocy, jednak widzi twory tych ras. Postać wybierająca życie jako Faerie/Fey ma do wyboru jedną moc ze względu na to, że Przyziemni są rasą zupełnie niemagiczną. 

Twórcom hybryd przypominamy o tym, by wpisać w polu "Rasa" grupę, do jakiej postać ma być przydzielona, zaś mieszankę uwzględnić w innych informacjach bądź historii. Hybrydy inne, niż podane wyżej nie są dostępne. 

Przyziemni powinni być tworzeni tak, by mogli jakkolwiek się odnaleźć w fabule. Jeśli użytkownik nie ma pomysłu na postać, nie powinien jej tworzyć jako Przyziemnego. Przedstawicieli tej rasy nie powinno być też zbyt wielu.
W uniwersum Cassandry Clare przedstawiciele ras innych, niż Faerie, Fey i Czarownicy nie mają mocy – zmienione to zostało na użytek forum i wyrównanie szans między poszczególnymi rasami.
Faerie i Fey to oryginalnie pojęcia stosowane zamiennie, jednak tu zostały użyte, by rozróżnić mieszkańców poszczególnych dworów;  są bardziej oczywiste niż Seelie i Unseelie (angielskie nazwy dworów) oraz brzmią znacznie lepiej, niż Faerie z Jasnego Dworu i Faerie z Ciemnego Dworu. 
avatar
Drake Rousseau
Admin

Liczba postów : 152
Join date : 30/06/2015

Zobacz profil autora http://shadowhunters.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach




HogwartDreamPogrzebowe Wino Akademia SuperbohaterówDark AgesVampire KnightRainbow RPGBlackButler


NA MOCY RADZIECKICH PIESEŁÓW ZAKAZUJEMY KOPIOWANIA TREŚCI Z SHADOWHUNTERS PBF. OBRAZKI UŻYTE NA FORUM POCHODZĄ Z DEVIANTARTA, TUMBLRA I ZEROCHANA.


@ Moe(Roth) - Twórca stopki.
Ogłoszenie autorstwa Kate/Corazon
Przeróbki na rzecz forum - Drejki